Formació

Emprenedoria

Vull vendre per internet però, per on començo?

dimarts 7 de novembre de 2017 , dijous 9 de novembre de 2017

La venda on-line és una nova oportunitat (i amenaça) per al comerciant. L’objectiu principal serà aprendre els conceptes bàsics de què cal fer per poder tenir una botiga on-line, especialment des del seu punt de vista estratègic i de marketing, ajudant a l'empresa a saber escollir eines i proveïdors, alhora que pugui conèixer les principals tècniques de com fer-ho per donar visibilitat a la seva botiga on-line i crear un nou canal de venda.

 Vull vendre per internet però, per on començo?
Sessions
2
Hores
8 hores
Sessió 1
dimarts 7 de novembre de 2017, 10:00 a 14:00
Sessió 2
dijous 9 de novembre de 2017, 10:00 a 14:00

Sessió 1
• Objectiu:
- Conèixer el funcionament de l’ecommerce, aconseguint saber què és el que em
convé per fer la meva botiga on-line.
• Continguts:
- Estratègia inicial: un canal en sí o un complement de la meva botiga física?
* Conceptes bàsics. Introducció al marketing digital.
* Qui és el meu client? B2B, B2C, etc.
* En tinc prou amb una botiga on-line? Quina mena de botiga?
* Com saber escollir el meu proveïdor d’Internet?
- Què fa l’usuari quan vol comprar per Internet?
- Especialització, paraules clau de cerca, funcionament dels cercadors SEO i
complement amb anuncis on-line: SEM
* Com escollir paraules clau?
* On cal posar les paraules clau?
- De quines eines disposo per a fer la meva botiga on-line?
* Prestashop: possiblement l’eina més fàcil i assequible. Mòduls
* Altres eines: OS Commerce, Magento, Shopify, PuntCentric, etc.
* La importància de l’adaptació a les tablets i telèfons mòbils: plantilles.


Sessió 2
• Objectiu:
- Com fer-ho per donar a conèixer la meva eina a través de la xarxa i com
solucionar el procés de venda on-line.
• Continguts:
- El pla de marketing on-line: què fer per aconseguir visites, i per tant nous
usuaris?
* EmailiMarketing per als nostres usuaris registrats.
* Marketing de continguts.
* Campanyes de publicitat: SEM, Facebook, Display marketing.
* Què fer a les xarxes socials per a la meva botiga?
* Concursos, apps, i altres ginys.
* Interacció amb els usuaris i reputació on-line.
- La usabilitat: un cop ja tinc un visitant, què fer perquè acabi comprant. Conversió.
- La Logística: el maldecap després de la venda.
* Empreses de paqueteria. Tracking. Temps d’entrega.
* Servir a botigues off-line, punt de recollida.
- Les eines d’analítica.

 

 

Activitat subvencionada per la Diputació de Barcelona

Agenda