Aquest dimarts, 28 de març, Albert Castellón i Claramunt ha visitat el Masnou per parlar del valor de l’estratègia de marca i ha donat claus als empresaris i empresàries del Masnou per impulsar els seus negocis a través del màrqueting digital. Ho ha fet al restaurant del Club Nàutic, que des de fa anys és l’auditori de les jornades del cicle Cafè i Empresa, organitzat per l’Ajuntament amb l’objectiu de ser un espai per crear sinergies i compartir reflexions sobre temes d’interès per al teixit productiu del municipi.
Resident a Teià, Castellón és llicenciat en Administració i Direcció d’empreses i té un MBA (Màster en Business Administration). És conegut pel seu paper clau en el renaixement de la cervesa Moritz a través de la reconstrucció de la marca d’aquesta companyia, de la qual va ser director general durant més d’una dècada. Actualment, és el conseller d’estratègia i marca de l’empresa del sector de les telecomunicacions Parlem Telecom i, també, soci fundador de Wedo Partners, una factoria d’empreses emergents del món del gran consum i l’hostaleria.
Després d’anys al sector, el qui també va ser director nacional d’hostaleria a Unilever Foods, ha començat la seva ponència reconeixent que en un primer moment l’arribada del màrqueting digital “va ser com una allau amb un fotimer de paraules en anglès (SEO, SEM, community manager, influencers…)” per concloure que “el màrqueting digital és complex, però no és més que el màrqueting de tota la vida explicat d’una altra manera i amb unes eines diferents”.
Com ha defensat l’expert, el màrqueting tradicional i el digital es basen en la mateixa seqüència: “La gent ha de saber que existeixes, i més enllà de ser visible, els has de generar interès, rematar la venda i, a més, aconseguir que la compra es repeteixi al llarg del temps”. En aquest sentit, Castellón ha desgranat les fases del funnel (embut) de conversió, una eina de màrqueting digital que analitza el procés de compra en línia pel qual passa un client des del moment en què detecta una necessitat fins que compra.
La ponència ha tingut diverses intervencions del públic assistent, que s’ha mostrat molt interessat en les tècniques de màrqueting que ha donat a conèixer Castellón per al món digital. I és que, tal com ha dit aquest expert: “Com a empresa, no ser a Google en el món digital és tan ineficient com no posar un rètol a fora de la botiga en el món físic”.
L’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras, i la regidora de Promoció Econòmica, Maria Llarás, han acompanyat Castellón durant la seva ponència i han posat en valor la llarga trajectòria del cicle Cafè i Empresa com una experiència interessant i positiva per al món empresarial del municipi.